Wednesday 21 August 2013

Pemimpin Melayu DAP Serahkan Keputusan Kepada Perwakilan



Pemimpin Melayu DAP berserah kepada perwakilan untuk menetukan nasib mereka dalam kalangan pada pemilihan Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) yang akan diadakan semula nanti.

Senator Dr Ariffin S.M Omar berkata, beliau tidak mahu membuat sebarang spekulasi mengenai peluannya di dalam CEC kali ini dan memberikan nasibnya ditentukan oleh semua perwakilan yang akan mengundi nanti.

"Saya akan menerima keputusan dan pilihan yang dibuat oleh perwakilan. Ini bukan perkara yang saya suka atau tidak suka," katanya kepada pemberita baru-baru ini.

Omar merupakan antara lapan calon pemimpin Melayu dari kalangan 66 ahli DAP yang gagal untuk merebut 20 kerusi CEC pada pemilihan yang diadakan pada Disember lalu.

Beliau walaubagaimanapun berpuas hati dengan keputusan undi terhadapnya walaupun baru sahaja bertanding merebut jawatan tersebut.

"Saya baru sahaja dilantik sebagai senator tetapi menerima sebanyak 400 undi, satu angka yang agak baik," katanya.

Pemilihan CEC lalu dianggap sebagai pemilihan kontroversi yang mengakibatkan Zairil Khir Johari dipilih sebagai salah satu daripada anggota CEC selepas memperoleh 803 undi ekoran berlakunya kesilapan teknikal pada sistem pengiraan undi.

Selain itu, terdapat juga perwakilan tidak hadir kerana tidak dijemput untuk menyertai yang kemudiannya mendapat campurtangan Jabatan Pendaftaran (RoS).
Sumber

No comments:

Post a Comment