Saturday 26 January 2013

Lawatan Najib Ke Bumi Gaza Kurang Bijak - Anwar


Tindakan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak melawat ke bumi Gaza Rabu lalu disifatkan "kurang bijak" oleh Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim kerana gagal untuk mengiktiraf pergerakkan Fatah dan pemimpinnya Mahmoud Abbas.

Ketua pembangkang itu turut membandingkan kesilapan Perdana Menteri terhadap Fatah dengan Presiden Mesir, Mohammaed Morsi dan Perdana Menteri Turki, Recep Tayyip Erdorgan yang mengiktiraf kedua-dua Hamas dan Fatah.

“Najib sememangnya kurang bijak oleh kerana beliau sepatutnya menghubungi kedua-duanya,” katanya kepada pemberita merujuk kepada Abbas dan pemimpin Hamas Ismail Haniyeh.



2 comments:

  1. Sekadar bercakap jer lah mangkuk ni. Dia tak bergerak kemana mana.

    Kalau bergerak pasti memfitnah atau dalam rangka menjahanamkan negara.

    Langkah adalah langkah celaka, fikirannya adalah fikiran durjana, ucapannya adalah api neraka.

    Dalam hidup kita mari lah beramai ramai menonton peluang terakhir ini melihat ahli neraka. Satu perkara yang sukar untuk kita kenal selama Islam bermula. Asalnya kita pun tak tau samada orang itu bakak ahli neraka atau surga.

    Tidak sekarang. Anuwar menjadi contoh. Lihat wajah dan segala perbuatannya. Bergerak sesuatu zarah dari dirinya hanyalah kemungkaran dan kejahatan.

    ReplyDelete
  2. nampak sangat hipokritnye....depan sokong palestin, belakang sokong yahudi laknat... nak tunjuk persepsi kununnya sokong palestin... duit dah jadi tuhan mereka... nak jadi imam pun tak pernah nampak...

    ReplyDelete