Monday 19 August 2013

Calon Naib Presiden : Hishammuddin Wakil Tunggal UMNO Johor


Naib Presiden Umno, Datuk Seri Hishammuddin Hussein akan menjadi wakil tunggal Umno Johor yang bakal bertanding sekaligus mempertahankan jawatannya itu pada pemilihan parti Oktober ini.

Beliau ketika diminta mengulas perkara itu berkata, beliau berasa terharu dengan sokongan yang ditunjukkan Umno Johor untuk beliau mempertahankan jawatan tersebut.

 "Saya rasa begitu terharu dengan keputusan tersebut...saya rasa bangga dan bertuah sangat apabila mendapat mandat daripada rakan-rakan di Johor," katanya kepada pemberita ketika ditemui pada majlis Rumah Terbuka Aidilfitri Umno Bahagian Pontian di sini, semalam.

 Turut hadir pada majlis yang dihadiri lebih 5,000 penduduk itu ialah Timbalan Menteri Kewangan yang juga Timbalan Ketua Umno Bahagian Pontian Datuk Ahmad Maslan dan Ketua Umno Bahagian Pontian Datuk Ir Hasni Mohammad.

 Pemilihan Hishammuddin itu disahkan menerusi mesyuarat Badan Perhubungan Umno Johor yang dipengerusikan Menteri Besar Johor Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin.

 Sementara itu, beliau turut menyambut baik keputusan DAP yang akur dengan arahan Pendaftar Pertubuhan (ROS) untuk mengadakan pemilihan semula Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) 

Tambahnya, ianya membuktikan tindakan tegas ROS adalah tepat walaupun sebelum ini telah dikecam pimpinan DAP.

 "Walaupun banyak tuduhan telah dilemparkan namun tindakan terbaru DAP ini membuktikan pihak mana yang benar dan pihak mana yang mengikut emosi," katanya.

Sumber

No comments:

Post a Comment