Friday 23 August 2013

Hasan Ali : Potensi Positif Barisan Peguam Pertahan Kalimah Allah

Barisan peguam kerajaan dan Majlis Agama Negeri-Negeri termasuklah Persatuan Cina Muslim Malaysia (MACMA) yang mengendalikan kes berkaitan kalimah Allah disifatkan sebagai potensi positif dalam perkembangan Islam untuk masa akan datang.

Presiden Jalur Tiga (JATI), Datuk Dr Hasan Mohamed Ali berkata, hujah-hujah yang ditampilkan barisan peguam yang juga kebanyakan dikalangan muda sebagai penanda aras yang baik kepada Islam dalam negara.

"Peguam kita yang kebanyakan dikalangan orang muda merupakan potensi yang hebat kepada perkembangan Islam akan datang," katanya kepada pemberita ketika bersama-sama NGO Islam lain menunggu keputusan mahkamah di Mahkamah Rayuan Putrajaya semalam.

Mahkamah memutuskan menolak permohonan Gereja Roman Katolik untuk membatalkan rayuan Majlis Agama Islam dan pihak lain berhubung kebenaran menggunakan kalimah Allah dalam majalah mingguan Herald.

Namun demikian, Hasan turut mengambil peringatan daripada barisan peguam supaya tidak terlalu gembira dengan keputusan mahkamah kerana hari penentu sebenar adalah pada 10 September ini.

Sehubungan itu, beliau menyeru supaya orang ramai dikalangan penganut Islam supaya dapat bersama-sama hadir pada tarikh berkenaan bagi memberi motivasi kepada barisan peguam kerajaan dan Majlis Agama Negeri-Negeri termasuk MACMA.

"Kita diperingatkan oleh peguam, ini adalah keputusan awal, tidak terlalu meraikan. Ini adalah keputusan yang akan membawa kita tentang rayuan induk pada 10 September.

1 comment:

  1. agama kristian yg xtahu malu..agama yg xda pendirian mcm ni pon ada org anuti ka?agama tepi jalan.mcm mna nak ada nilai murni dlm agama ni kalau xreti hormat org lain?

    ReplyDelete