Friday 19 April 2013

Golongan Tidak Tepati Janji adalah Munafik - Najib


alt

SHAH ALAM 18 April - Sikap tidak cekap dan abai tanggungjawab kerajaan negeri Selangor di bawah pentadbiran Pakatan Rakyat (PR) yang tidak menepati janji disifatkan sebagai antara ciri-ciri orang munafik.

Menurut Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak, rakyat dilihat semakin bosan dengan janji kosong PR.

"Oleh itu, sudah cukuplah, kita sudah serik dengan janji kosong. Orang yang mungkir janji ini adalah sebahagian ciri-ciri orang yang munafik," katanya.
alt

Beliau berkata demikian dalam ucapannya ketika melancarkan manifesto atau Aku Janji Barisan Nasional (BN) negeri Selangor di Pusat Konvensyen Shah Alam (SACC) malam tadi.

Turut hadir Timbalan Pengerusi BN Selangor Datuk Seri Noh Omar, Timbalan Pengarah Pilihanraya BN Selangor Datuk Seri Ir Mohd Zin Mohamed, Ketua-ketua parti komponen BN dan Calon-Calon BN untuk PRU13.

Aku Janji yang mengandungi 7 bidang strategi utama itu merangkumi 56 perkara. [BUTIRAN DI SINI]
alt

Sementara itu, Najib yang juga merupakan Pengerusi BN Selangor turut mempersoalkan berhubung manifesto yang didakwa sebagai bukan janji.

"Jika manifsto itu bukan janji, saya nak tanya apa guna bentang manifesto kepada rakyat? Saya nak tanya dan kemukakan apakah rakyat Selangor mengecapi janji yang dibuat Pakatan Rakyat, kerajaan negeri Selangor selama 5 tahun ini?

"Kalau manifesto (PR) dahulu (PRU12) janjikan perlindungan alam sekitar bagi mengelak bencana tanah runtuh dan banjir, apa yang kita saksikan, kejadian curi pasir semakin berleluasa tanpa kawalan, apakah ia melindungi alam sekitar?," soalnya.

Najib turut membidas janji PR berkenaan pemberian air percuma di Selangor yang gagal dilaksanakan secara menyeluruh kepada rakyat di negeri itu malah masalah bekalan air juga semakin kronik.

Katanya, ia merupakan perkara serius yang melibatkan pertumbuhan ekonomi.

"Jangan cakap tentang air percuma, bagaimana dengan masalah bekalan air di Selangor ini. Satu perkara yang amat serius yang akan merosakkan bukan sahaja pertumbuhan ekonomi di Selangor (bahkan) Wilayah Persekutuan," katanya.
alt

Jelas beliau, 60 peratus daripada pelan tranformasi negara (GTP) adalah melibatkan kawasan di Lembah Klang.

"Potensi Malaysia untuk menjadi negara maju juga bergantung kepada kejayaan BN membangunkan negeri Selangor.

"Banyak perkara yang amat penting untuk kita perlu tentukan pada PRU13 ini. Bukan soal negeri Selangor sahaja, Kita nak menang di Selangor bukan untuk rakyat Selangor, untuk negara Malaysia," jelas beliau.

Dalam pada itu, Najib berkata, pentadbiran kerajaan BN yang menepati janji turut diakui ramai pihak malah dikagumi negara luar kerana bukan sahaja memberi percambahan ekonomi tetapi juga keyakinan rakyat.

"Kerajaan pusat menunaikan janji, tidak boleh dipertikaikan lagi. Semua orang akui malah para penganalisa, politik dan ekonomi mengakui bahawa kerajaan BN telah membawa perubahan besar berdasarkan kepada dasar transformasi nasional.

"Ekomoni kita berkembang lebih pesat, menambah keyakinan kepada rakyat, kekayaan negara turut meningkat dengan kadar yang dikagumi dunia," ujarnya.

Oleh yang demikian, beliau mengharapkan rakyat Selangor terutamanya supaya mengambil iktibar dengan apa yang berlaku pada PRU12 lalu sambil memberi kepercayaan kepada BN dalam mentadbir negeri itu, seiring dengan slogan 'Sayangi Selangor, Yakini BN'.

"Aku Janji ini adalah untuk masa depan yang lebih baik untuk Selangor. Kita akan lakukan teras utama masa depan yang lebih cerah. Biarlah kerajaan Pakatan Rakyat gagal tetapi kerajaan BN insyallah kita akan tunaikan (janji)," tegasnya.
Sumber - KLPOS

No comments:

Post a Comment